De belangrijkste reden dat iedereen hierheen moet, is de presentielijst.
Pas op de verzamelplaats kan de BHV-ploegleider controleren of iedereen die binnen was, ook daadwerkelijk buiten is.
Als er iemand ontbreekt, moet dit direct aan de brandweer worden gemeld, zodat zij gericht kunnen gaan zoeken.
Het is dus van levensbelang dat u daar blijft tot u toestemming krijgt om weg te gaan, anders denkt de brandweer misschien dat u nog binnen in het vuur bent!